High Intensity Interval Training

H.I.I.T. staat voor High Intensity Interval Training en is een trainingsvorm waarin je kort en intensief traint, afgewisseld door korte rustmomenten. H.I.I.T. bevordert je functionele kracht, uithoudingsvermogen en het verhoogt de vetverbranding.

Ideaal als je wilt werken aan een droomfiguur en topconditie

H.I.I.T. is de grote Fitness trend bij Makoto Gym. Elke workout legt nadruk op zowel mentale als fysieke aspecten. De ene training legt de nadruk op kracht/fitness en spieruithoudingsvermogen, terwijl de ander zich focust op cardio en core stability (spieren in en rondom het bekken). Een volgende bijvoorbeeld weer op kracht en explosiviteit. Bij de H.I.I.T. maken we gebruik van verschillend functioneel materiaal, waaronder oefeningen met het eigen lichaamsgewicht, dynabands, kettlebells, boxjumps, stroops, bosuballen en nog veel meer. Het grote aanbod aan materiaal zorgt ervoor dat het een hele gevarieerde les is en je nooit 2x dezelfde les zult ervaren.

De H.I.I.T. groepsles is tevens de ultieme manier om je fitheid naar een ander niveau tillen. Het is niet voor niets de manier waarop bijna alle top (vechtsport)-atleten zichzelf voorbereiden op hun wedstrijden. Zowel je cardiovasculaire als je fysieke gesteldheid zal middels deze simpele maar functionele manier van circuit trainen, waarbij trainen met het eigen lichaamsgewicht centraal staat, met sprongen vooruit gaan.

Het is een van de meest effectieve trainingsvorm voor het verhogen van het (spier)uithoudingsvermogen, functionele kracht en vetverbranding. Kortom: het is dè manier om fitter en sterker te worden! Mocht je gegarandeerd fitter willen worden, kom dan eens langs bij Makoto Gym om te zien wat een Burpee, Boxjump, Battle Rope, Sledgehamer, Traktorband, TRX suspension trainer etc. voor je kunnen betekenen! 

De voordelen van HIIT

  • Totale workout van slechts 45 minuten, dus ideaal als je weinig tijd hebt
  • Optimale motivatie door groepsgenoten en coach
  • Wetenschappelijk bewezen trainingsformule
  • Super leuke en uitdagende workout: elke les is anders….

Resultaten van HIIT

  • Snelle verbetering van je coördinatie, conditie en fitheid
  • Gegarandeerd vetverbranding en krachttoename
  • Tijdens de les HIIT verbrand je ongeveer 500 calorieën
Impressies