Krachtraining

Bij Makoto Gym is het mogelijk om te trainen met (extra) weerstand om de kracht te verbeteren. Meestal met het doel om (sport)prestaties te verbeteren.

halters gewichten sportschool
Voor meer kracht en spiermassa

Anders dan met fitness, waarbij bewegen meestal het doel op zich is, is krachttraining in de meeste gevallen puur een middel om bewegingsvormen beter uit te voeren, om zo prestaties tot een hoger niveau te leiden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het sterker maken van de beenspieren van een sprinter. Voor krachtsporters is krachttraining het belangrijkste element van hun training. Krachttraining is te verdelen in algemene krachttraining, en (sport)specifieke krachttraining. Verbeteren in deze trainingselementen is mogelijk bij Makoto Gym

Bij krachttraining is het belangrijk zorgvuldig te werk te gaan om blessures te voorkomen. Hiervoor raden wij dan ook aan met een schema te trainen dat afgestemd is op jouw lichaam en doelen. Het hoofddoel is uiteraard om sterker te worden in een bepaalde beweging, in een bepaalde spiergroep, of een iets ruimer doel, bijvoorbeeld sterker worden in een bepaalde sport.

Ook topsporters maken gebruik van krachttraining om zich fysiek weerbaarder te maken in hun tak van sport. Het is dan ook niet weg te denken uit een trainingsplan van sporters.  

Voor de vrijetijdssporters onder ons is krachttraining een belangrijk element in het dagelijks leven. Denk maar bij het juist optillen van een zware doos, het werken in de tuin of een vriend/vriendin helpen met het verhuizen. Dit zijn klussen die we allemaal tegenkomen in het dagelijks leven. Hierbij is het verantwoord om een getraind lichaam te hebben die motorisch deze bewegingsvormen juist kan uitvoeren. Wanneer een ongetraind lichaam deze alledaagse klussen uitvoert ligt het risico op een blessure veel hoger. Ook scheelt het natuurlijk als je zelf wat sterker bent om deze klussen uit te voeren. 

Dus wacht niet en kom langs voor een proefweek!

 

Impressies